lauantai 31. tammikuuta 2015

Kevättä ilmassa


Tupakeittiö sai kevätilmettä, kun jatkoin tablettiprojektia. Virkatut tabletit ovat hitaampia valmistaa kuin nämä. Joten näitä valmistui heti kuusi kappaletta ja tyynynpäälliset samaan tyyliin. Tyynynpäällisiä olen suunnitellut kauan, jotta sain sopivat kirpparilta hankittuun uudelleen päällystettyyn tuoliin. 

Samalla kun ompelin näitä, myös jälkikasvulla oli luovaa ja  kesäistä puuhaa: Leikkivät uimaretkeä, joka sisälsi neljä majaa, kolme laukullista leikkiruokaa ja uimahyppyjä. Voitte vaan kuvitella kuinka luovan näköistä meillä olikaan ennen kuvauksia! Harmi, että käskin siivota uimamaailman ennen kuvanottamista.






Tyynynpäälliset ompelin kuten naapurin ompelija neuvoi: ilman vetoketjuja ym kommervenkkejä, kangas kolmeen osaan ja tyyny vaan pujotetaan sisään. Ilmettä sai pitsillä ja yhdistäen kaksi kangasta. Tabletteihinkin suunnittelin alunperin pitsiraitaa, mutta sen jätin pois, koska pitsiset kupinaluset ovat ahkerassa käytössä. Tässä vielä yleisilme olkkarista; todella oudolla asettelulla lattian ja vinon kaihtimen kera :)


Ja twitterpeittohaaste on loppusuoralla!
Kiitos Eeva viimeisimmistä tilkuista! Ensi viikko aikaa vielä neuloa tai virkata minulle tilkku. Tilkkuja on nyt kasassa alle 90kpl, ensi viikolla tiedän saavani vielä pari lisää eli viikon päästä aloitan kasaamisen. Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen, kasaan peiton lilalla langalla, niin työ on saajansa näköinen. Tai oikeasti kyllä tekijöidensä näköinen. Mutta täällä alkuperäinen postaus aiheesta ja siellä linkki myös edelliseen peittoon. Ja mielessä on jo uusi haaste, joka liittyy projektiin, jonka päättelen tänään. Eli hauska kevät tulossa! Nyt on pitkästä aikaa hetkiä, jolloin ehtii tehdä käsitöitä ja huomaan että ajatusten saatua tilaa, on ideoita taas pää täynnä :) Toivottavasti ehdin toteuttaa niistä edes osan! Mutta kiva ehtiä siis tänne blogimaailmaan taas hieman useammin! 







1 kommentti:

  1. Keväisiä värejä kaipaakin jo. Ihanan näköistä!
    Mä oon luullu et mä oon laiska "ompelija", oon nimittäin juuri noin tehnyt tyynyt jo vuosia. Kiva, että nyt on oikea ompelija antoi "luvan" tehdä noin. Mä oon kyl sen verran laiska, etten oo kyl mitään pitsejä jaksanu ommella....

    VastaaPoista